Netwerkmarketing, uw financiële lot in eigen handen

Netwerkmarketing is een distributiemethode waarbij klanten nieuwe klanten aantrekken. Bedrijven die hun producten op deze manier distribueren, profiteren van klanttevredenheid en vermijden zo advertentiekosten. Dergelijke op de markt gebrachte producten omvatten voedingssupplementen, parfums, gezondheidsdranken, andere gezondheidsproducten, enz. Het imago van netwerkmarketing in Nederland is vrij negatief. Is dat juist?

Secundair of hoofdinkomen

Netwerkmarketing is een distributiemethode waarbij klanten nieuwe klanten aantrekken. Klanten/distributeurs worden beloond voor hun inspanningen om nieuwe klanten/distributeurs aan te trekken door een commissie te ontvangen over alle verkopen in hun lijn. Voor sommige klanten is het een leuke manier om hun kosten voor het kopen van producten te compenseren, voor andere klanten/distributeurs is het een manier om een ​​tweede inkomen of hoofdinkomen te verdienen.

Eigen inbreng

Het aantal mensen dat geld verdient met netwerkmarketing groeit enorm over de hele wereld. In 2007 waren er al 63 miljoen mensen werkzaam in de netwerkmarketingindustrie (directe verkoopverenigingen). Cijfers uit Amerika en Azië laten zien dat op termijn zo’n 5 tot 10% van de bevolking actief is in netwerkmarketing. Netwerkmarketing is in Nederland nog niet erg succesvol. Het percentage deelnemers komt niet eens in de buurt van 1%. Ook in Nederland is er veel kritiek op netwerkmarketing. Het wordt bijvoorbeeld vergeleken met piramidespelen. Een ander punt van kritiek is dat veel netwerkmarketeers het zout op de taart niet verdienen of dat het hen zelfs geld kost. Netwerkmarketing in Nederland heeft waarschijnlijk een negatief imago gekregen doordat verschillende gedesillusioneerde mensen op zoek zijn naar publiciteit en sommige consumentenshows en andere media er gretig op ingaan. De teleurgestelden zijn echter ook te vinden in elke branche en overal waar mensen geld proberen te verdienen. Het is gewoon zo dat sommige mensen succesvoller zijn dan anderen. Factoren als inzet, arbeidsethos, creativiteit, proactiviteit, communicatieve vaardigheden, moed en doorzettingsvermogen zijn cruciaal voor succes en niet iedereen is er even goed mee gezegend.

De Amerikaanse droom

De website van de Direct Selling Association http://www.directselling411.com/for-sellers/myths-facts/ ontkracht verschillende mythes en misvattingen over netwerkmarketing. Zo blijkt uit een onderzoek van deze organisatie dat 84% van de netwerkmarketeers zegt dat netwerkmarketing volledig voldoet aan hun verwachtingen voor (extra) inkomsten. Het verklaart ook het verschil tussen netwerkmarketing en piramidespelen en gaat op overtuigende wijze in op andere bezwaren tegen netwerkmarketing. In Amerika wordt er heel anders tegen netwerkmarketing aangekeken dan in Nederland, getuige een filmpje op Youtube waarin voormalig president Bill Clinton verklaart dat netwerkmarketing een zeer interessante en respectabele manier van geld verdienen is: http://www.youtube. com/watch?v =X_eGbfTPbGY Het feit dat veel MLM-bedrijven in Amerika zijn gevestigd, speelde ook een rol bij Clinton, en dat de groei van wereldwijde netwerkmarketing ook goed is voor de stroom van deviezen naar het land van Uncle Sam. De video van Clinton maakt echter ook duidelijk dat netwerkmarketing een geweldige manier is om controle te krijgen over uw financiële lot. Het is een kans voor iedereen om de Amerikaanse droom te realiseren.

Financiële zekerheid

In deze financieel en economisch moeilijke tijden zien veel mensen hun dromen in duigen vallen. Aandelen maken beleggers verontrust, velen die dachten een vaste baan te hebben, hebben nu geen baan, bedrijven die het goed deden, gaan nu buiten hun schuld failliet, en het eens zo stabiele fort van pensioenfondsen vertoont een grote inbreuk. Nederlanders zullen twee jaar langer moeten werken voordat ze met pensioen kunnen en tegen de tijd dat ze over x aantal jaren de pensioengerechtigde leeftijd bereiken, zou hun comfortabel ogende pensioen tot een schijntje kunnen zijn geslonken. De financiële crisis heeft ons geleerd dat we economisch kwetsbaarder zijn dan we dachten en dat economisch niets zeker is. Het roept ook de vraag op wat we kunnen doen om meer financiële zekerheid te creëren.

Werkloosheid

Het interessante van netwerkmarketing is dat het niet gemakkelijk is om werkloos te worden. Netwerkmarketingbedrijven ontslaan geen werknemers. Daarnaast ontvangen ze een salaris voor hun werk. Distributeurs die veel tijd en energie investeren, zullen ook een aantrekkelijk inkomen verdienen. Inkomen dat een comfortabele levensstijl kan ondersteunen, maar ook opzij kan worden gezet als nestei. Als je er echter in blijft investeren, groeit niet alleen het gereserveerde kapitaal, maar ook het netwerk en daarmee de inkomsten uit het netwerk. Het inkomen is tienduizenden euro’s per maand. Het hangt natuurlijk sterk af van de tijd en energie die je erin steekt. Maar ook als iemand al blij is met een tweede inkomen van pakweg 500 of 800 euro per maand, is het een waardevolle aanvulling als je werkloos wordt, eerder met pensioen wilt gaan of de waarde van je aandelenportefeuille fors is gedaald.

op stoom komen

Het moeilijkste deel van netwerkmarketing is beginnen. Het is noodzakelijk om meerdere mensen te vinden die de producten willen gebruiken. Dat kunnen vrienden, familie, buren, collega’s, teamleden van een sportclub, medestudenten, etc. zijn. Een informeel gesprek over het product en/of bijverdienste is meestal voldoende om te peilen of iemand interesse heeft. Bij interesse kan een demonstratie met het product of een staal met schriftelijke informatie voor de ander kosteloos worden verstrekt. Als er op deze manier meerdere nieuwe netwerkmarketeers zijn verzameld, dienen deze met advies en kennis te worden ondersteund bij het uitbreiden van hun netwerk. Als zij ook hun deel doen, gedijt het netwerk; 2 wordt 4, 4 wordt 8, 8 wordt 16, 16 wordt 32, 32 wordt 64, 64 wordt 128, en na verloop van tijd ontstaan ​​er zogenaamde sublijnen met duizenden mensen. Ze hoeven niet allemaal ondersteund te worden. Elke netwerkgebruiker ondersteunt alleen de eerste lagen. Daarom zijn er nogal wat netwerkmarketeers die met een relatief kleine tijdsinvestering goed geld verdienen. Ze genieten lang van de energie die ze in de eerste periode steken. Netwerkmarketing lijkt een beetje op het verplaatsen van een stoomtrein; het is in het begin traag, maar naarmate de trein stoom opbouwt, wordt het steeds gemakkelijker om snelheid op te voeren, en af ​​en toe hoef je maar een paar kolen op het vuur te gooien. in feite lijken de principes sterk op de principes die gelden voor verkopers die in opdracht werken of voor andere zelfstandige ondernemers; omzet is lonend, wie erin slaagt om veel klanten te krijgen, wordt geleidelijk aan makkelijker en verdient meer. Dit geldt ook voor het tevreden houden van klanten en het vervangen van verloren klanten door nieuwe klanten.

Betrouwbaar

Iedereen die overweegt om met netwerkmarketing aan de slag te gaan, doet er goed aan een product te kiezen waar hij/zij gepassioneerd over kan zijn. Enthousiasme gaat een lange weg in het overtuigen van anderen en ook in het verdiepen in de eigenschappen van het product. Verder moet het product aan de volgende eisen voldoen:

Het is duidelijk dat het bedrijf dat de producten maakt betrouwbaar moet zijn en goede zakelijke praktijken moet hebben. Vertrouwen is hier direct op zijn plaats; bedrijven die hun producten distribueren via netwerkmarketing gaan zelden failliet omdat ze zich richten op groeimarkten en meestal lage kosten hebben. Het onderscheidt netwerkmarketing ook van aandelenhandel, andere banen en pensioenuitkeringen omdat het behoorlijk wat zekerheid biedt voor de toekomst.

De compensatieplannen of het commissiesysteem van bedrijven kunnen variëren. Er zijn bijvoorbeeld compensatieplannen met de volgende namen: Trappen-Breakaway-plan, Matrix-plan, Uni-level plan, Binair plan. Volgens experts is het moeilijk te zeggen welk plan het beste werkt. Al deze systemen werken goed, getuige het feit dat handelaren er tevreden over zijn. Houd echter goed rekening met het plan dat wordt gebruikt door het bedrijf waarmee u gaat werken. Het bevat vaak fijnere punten die belangrijk zijn om te weten. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de nieuwe handelaars die je aanmeldt. In bepaalde beloningsplannen komt u bijvoorbeeld mogelijk alleen in aanmerking voor commissie als u zich heeft aangemeld voor een automatische pakketbestelling voor uw behoeften. Geen commissie krijgen voor werk omdat je de spelregels niet kent, is buitengewoon teleurstellend.

Het is ook belangrijk dat het bedrijf daadwerkelijk aan gebruikers levert via marketeers. Er zijn bedrijven die voornamelijk bestaan ​​uit hoge instapkosten voor nieuwe handelaren. Dit kan erg frustrerend zijn. Laat u in het begin ook niet dwingen om een ​​enorme hoeveelheid producten te kopen. Bedrijven die werken met hoge instapkosten en grote startorders omschrijven zichzelf als een piramidespel. Ze leven er eigenlijk van om opgelicht te worden door mensen die op zoek zijn naar een manier om geld te verdienen.

Fruit met een aangename smaak

De volgende waarschuwing is ook geldig. Iedereen die aan netwerkmarketing doet, is vrij om te bepalen hoeveel tijd en energie hij/zij erin steekt. Rijk worden tijdens het slapen is geen optie. Zoals bij alle ondernemersactiviteiten, vereist succes actief, creatief, volhardend, gedurfd, sociaal en behulpzaam zijn. Iedereen die met dit inzicht een startup start, zal er nog vele dagen plezier van hebben. De vrucht van de netwerkmarketingboom kan erg lekker smaken; onafhankelijkheid, geen baas om je te controleren en te pushen, vrij om je tijd te organiseren, vakantie zo vaak als je wilt en het budget het toelaat, de mogelijkheid om ook in het buitenland te werken, het is geweldig om te zien hoe je netwerk in de loop van de tijd automatisch uitbreidt en dus uw inkomen enz. enz. En… uw tijdsinvestering is waarschijnlijk veel meer waard dan een financiële investering in aandelen of het storten van bonussen in een pensioenfonds.€