Kortingsclausules, hoe doe je dat?

Kortingsclausules, er is geen gemakkelijkere manier om geld te verdienen of te overleven in een crisis. Een simpele klacht over het geleverde product kan meestal al voldoende zijn om een ​​prijsverlaging te krijgen. De volgende praktische tips kunnen daarbij helpen.

Waarom geven winkeliers korting op een klacht?

Veel klanten gebruiken klachtentools om korting te krijgen. En veel bedrijven vinden het niet erg. Kortingen zijn immers de snelste en gemakkelijkste manier om een ​​ontevreden klant weer blij te maken.

Het is waar dat de klant snel het exacte bedrag van de korting vergeet, maar winkeliers zijn zich er terdege van bewust dat ze zich bij elk gebruik een beschadigd product zullen herinneren.

Wanneer heb je de meeste kans om korting te krijgen?

Een veel voorkomende manier om te onderhandelen over een korting van een winkelier, zelfs zonder een kortingssite als Groupon te gebruiken, is door te klagen over het geleverde product. De grootste kans op succes is in 3 gevallen:

Wanneer geven winkeliers geen korting?

Winkeliers zullen u geen korting willen geven als het gewoon een functionele storing is, dat wil zeggen dat het artikel beschadigd is. Ook niet als u hen geloofwaardig kunt verzekeren dat u de schade zelf kunt herstellen.

Over het algemeen stellen leveranciers zich op het standpunt dat als het product helemaal niet werkt, reparatie of vervanging de enige oplossing is!

Hoe gaat de leverancier om met de korting?

Als je om prijsverlaging vraagt, kun je je het beste in de positie van de retailer verplaatsen:

Over het algemeen willen winkeliers de korting liever niet contant betalen, maar op een of andere manier afrekenen. Zo verbinden ze de klant met hun bedrijf. En dit biedt hen de mogelijkheid om zich opnieuw te presenteren aan de klant, maar dan van een betere kant.

Claim een ​​korting voor visuele gebreken

We gaan ervan uit dat u een huis bouwt of verbouwt. Het werk gaat goed en je bent over het algemeen best tevreden. Maar er zijn enkele kleine visuele gebreken, zoals krassen op de deuren en ramen, of mogelijk meer ernstige schade. Stel dat u met de schade kunt leven, dan wilt u natuurlijk niet de afgesproken prijs betalen en wilt u een korting bedingen.