ING Internetbank

Internetbankieren wordt met de dag populairder in onze samenleving. Veel banken bieden tegenwoordig dit type rekeningbeheer aan. ING maakt ook gebruik van internetbankieren, maar hoe werkt het eigenlijk?

Noodzakelijke dingen

Om bij ING te kunnen internetbankieren, moet u eerst ING-klant zijn. Een rekening bij deze bank is daarom verplicht. Zorg er ook voor dat uw account is geactiveerd, anders kunt u niet veel beginnen. Als u een geactiveerde ING-rekening heeft, moet u eerst een rekening hebben, ook wel Mijn ING genoemd. U kunt deze rekening aanmaken op de ING-website. Hiervoor hebben we uw persoonlijke gegevens nodig, zoals uw bankrekeningnummer. Als het account is geclaimd, moet het nog worden geactiveerd met een code. Deze code moet je nog wel zelf claimen. Dit doet u door met uw nieuwe inloggegevens in te loggen op uw nieuwe ING-rekening. Als u bent ingelogd, kunt u in uw account “Instellingen” selecteren. Onder dit kopje vindt u ook het kopje ‘Accountcode aanvragen’. Er is een code nodig om de TAN-functie te activeren. Voor elke overboeking in Internet Bankieren is een TAN-code nodig. Zonder de TAN-functie ontvangt u dus geen TAN-codes en kunt u geen overboekingen doen. Zodra u uw activeringscode heeft ontvangen, gaat u terug naar ‘Instellingen’ in uw account en klikt u op ‘Accountcode invoeren’. Nu is uw account compleet en kunt u internetbankieren.

internetbank

Als uw account is geactiveerd en de TAN-functie werkt, zou u goed moeten zijn om te gaan. Om overschrijvingen te doen, moet u eerst inloggen op mijn ING. Ga naar de ING-website en je ziet meteen op de eerste pagina in de rechterbovenhoek: “Log in op mijn ING”. Klik hierop. Je gaat naar het volgende scherm. De site zal u nu vragen om in te loggen. Dit kan met de aan u toegestuurde gegevens: gebruikersnaam en wachtwoord. U kunt dit wachtwoord wijzigen in uw account, dit wordt ten zeerste aanbevolen. Naast het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt u ook de beveiligingscalculator gebruiken. U moet dit vooraf bij ING aanvragen. Als u een gebruikersnaam en wachtwoord heeft, kunt u niet met de rekenmachine werken!

Vul nu uw gegevens in. Onthoud dat deze informatie strikt vertrouwelijk is en directe toegang geeft tot uw bankgegevens. Wees er dus heel voorzichtig mee! Nadat u uw gegevens heeft ingevoerd, drukt u op enter of inloggen. U keert terug naar het volgende scherm. U wordt nu rechtstreeks naar uw bankgegevens geleid. U ziet een overzicht van de meest recente overboekingen van en naar uw rekeningen. U ziet ook uw huidige banksaldo. Aan de linkerkant van het scherm staan ​​allerlei mogelijkheden voor internetbankieren. Als u het bedrag naar een andere rekening of spaarrekening wilt overmaken, klikt u op “Overboeken”. Deze kop bevindt zich in de linkerbovenhoek naast “Betaling”. Voer op het volgende scherm uw overschrijvingsgegevens in. Zo begint u bij het type overschrijving: van een bankrekening naar een andere bankrekening of van een bankrekening naar een spaarrekening of omgekeerd. U kunt er ook voor kiezen om te beleggen of te lenen (opnemen of aflossen). U kiest er bijvoorbeeld voor om over te boeken naar een andere bankrekening. Vul nu het juiste bedrag in, bijvoorbeeld €50. Vul in het eerste vakje euro’s in, in het volgende vakje eurocent. Onderstaande box is al ingevuld, hier is uw bankrekening. Als u meerdere accounts heeft, kunt u hier ook een ander account selecteren. Ga dan naar het gedeelte “Naar account”. Vul hier het rekeningnummer van de ander in. Schrijf in het naastgelegen vak, in het tweede vak, het adres en de woonplaats van de rekeningnummerhouder. Selecteer vervolgens de gewenste overboekingsdatum en vul hieronder in of deze één of meerdere keren moet worden overgemaakt naar de betreffende rekening. Indien nodig kunt u ook de kenmerken van de betaling weergeven, zoals het klantnummer of de afgesproken termijn.

Als je alles volledig hebt ingevuld, dus voldoende controleren, druk dan op ‘Opslaan in mailinglijst’. Wilt u nog een betaling doen? Druk vervolgens op “Opslaan, nieuwe taak”. U bent nu terug in het betaalscherm en kunt opnieuw betalen. Na betaling ga je naar de mailinglijst. Al uw betalingen worden hier nauwkeurig weergegeven. Controleer alle gegevens en controleer alles nogmaals. Druk vervolgens op ‘Verzenden’. U komt nu in het volgende scherm. U kunt uw betalingsvolgnummer hier zien. Eronder wordt een TAN-codevak geopend. Het is al in uw bezit of u ontvangt een sms met een nieuwe TAN-code. Het hangt er gewoon van af wat je hebt gekozen toen je je account aanmaakte. Voer de TAN-code in en druk vervolgens op ‘Verzenden’. U wordt nu automatisch doorgestuurd naar het volgende scherm. U ziet uw taken weer terug en geeft aan of het gelukt is. Meestal staat er “Bezig met verwerken” of “Wachten”. Uw bestelling is gelukt!

Het is nog steeds heel eenvoudig. Je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt. Zodra u begrijpt hoe alles werkt, ontdekt u automatisch nieuwe dingen en leert u hoe de rest van uw account werkt.

Veel geluk!