Ik kan mijn hoge telefoonrekening niet betalen, wat nu?
Naarmate je belgedrag toeneemt zonder dat je het doorhebt, komt er een moment dat je een telefoonrekening hebt die zo hoog is dat je hem niet kunt betalen. wat doe je dan
Ontwikkeling van telefonie
Twintig jaar geleden hadden de meeste mensen alleen vaste lijnen. Mobiele telefonie was nog in ontwikkeling. Met de komst van de mobiele telefoon is bellen veel gemakkelijker en frequenter geworden. Tegenwoordig kunnen we elkaar op elk moment van de dag bereiken, waar we ook zijn. Bovendien is sms tegenwoordig een van de meest gebruikte communicatiemiddelen geworden. De ontwikkeling van mobiele telefonie heeft veel voordelen, we hebben meer contact met elkaar en contacten leggen is makkelijker omdat de meeste mensen nu bijna altijd bereikbaar zijn.
Gebrek aan ontwikkeling van telefonie
Mobiele telefonie heeft een aantal nadelen, waaronder meer mensen omdat mensen je altijd kunnen bereiken en meer mensen die je bellen. Het grootste nadeel is dat bellen geld kost. Bellen kostte vroeger ook geld, maar doordat het gebruik van de mobiele telefoon wijdverbreid is en het makkelijk is om ‘eenvoudig’ te bellen, geeft een persoon gemiddeld veel meer geld uit aan telefoonkosten dan voorheen.
Waarom zijn de belkosten zo hoog?
Veel mensen hebben een abonnement op hun mobiele telefoon. Vanwege het aantrekkelijke abonnementsaanbod bij het toestel dat je zo graag wilde hebben, besloot je je te abonneren. Door je aan te melden voor een bepaald maandbedrag, ontvang je meerdere belminuten die je “gratis” kunt gebruiken. Wanneer u echter de afgesproken limiet voor het aantal gespreksminuten overschrijdt, beginnen de problemen. Het tarief dat je dan betaalt voor de belminuten is veel hoger dan wanneer je bij de belbundel blijft. Uw telefoonrekening kan om te beginnen een dozijn zijn, dus uw belgedrag valt mee. Als je daarna meer en meer gaat bellen en sms’en, lopen de rekeningen op.
Hoge telefoonrekening
Uw telefoonrekeningen zullen oplopen tot a
telefoonrekening
val op de mat, waarvan je weet dat je het niet meer kunt
Betalen
. Dus wat moet je doen?
- Zeg je abonnement op. Is de looptijd van je contract (meestal 1 of 2 jaar) al verstreken, dan heb je in de meeste gevallen een opzegtermijn van twee maanden. Als je contract nog niet is afgelopen, loopt je abonnement door tot 1 of 2 jaar. Als je contract nog niet is afgelopen, houd dan bij hoeveel minuten en sms’jes je hebt gebruikt en wanneer je je limiet hebt bereikt.
- Meestal negeert u de telefoonrekening omdat u deze niet kunt betalen. Mogelijk bent u al benaderd door een incassobureau. Probeer een betaling te onderhandelen met de serviceprovider of incassobureau. Als dat niet werkt, probeer dan iemand te krijgen om je te helpen, zodat je niet dieper in de schulden komt. Het te betalen geld lenen van een familielid of kennis en een betalingsregeling treffen.
- koop er een vooruitbetaling telefoon of simkaart. Gebruik je mobiele telefoon alleen als het echt nodig is. Gebruik je vaste lijn voor langere gesprekken. Veel vaste providers bieden ’s avonds en in het weekend gratis bellen van vast naar vast. U kunt dan uren naar hartenlust bellen.
- Kijk eens naar je belgedrag. Belt u altijd? Als je erover nadenkt, merk je dat sommige mensen je nooit bellen, je geld was gestort voordat ze een cent moesten uitgeven. Bel alleen regelmatig met echte goede vrienden die echt belangrijk voor je zijn.
Zelf discipline
De truc om van hoge telefoonrekeningen af te komen, is niet snel schulden afbetalen, maar zelfdiscipline. Een hoge telefoonrekening is als geld in de afgrond gooien. Je geeft veel geld uit aan iets waar je weinig meer voor krijgt dan een praatje of een grappig berichtje. Het is waarschijnlijk goedkoper en prettiger om regelmatig een paar goede vrienden te bezoeken dan de hele dag te bellen of sms’en met veel vage vrienden. Bovendien heb je nog geld over voor een lekker flesje wijn of een mooie bos bloemen.€