Duizenden euro’s besparen met goedkope boodschappen

Hoe kunt u besparen op uw woonlasten? Is het verstandig om steeds weer bij dezelfde kleine winkels te shoppen? Ben je bestand tegen alle marketingtechnieken? En gooi jij ook zoveel eten weg? Is het slim om je garderobe te shoppen? Of is het beter om naar de winkel te gaan om te winkelen? En wanneer is de verkoop precies? En moet het nieuw zijn wat je koopt? Kortom, hoe je bewuster kunt shoppen en shoppen en om kunt gaan met je impulsieve gedrag. Hier zijn een paar tips.

Ga naar een kleine winkel

Hoe groter de winkel, hoe groter de keuzevrijheid en hoe meer open voor impulsaankopen. Kies dus het kleinste filiaal, anders kom je in de verleiding om steeds opnieuw te kopen. De meeste supermarkten zullen bij iedereen blijven om u te proberen te overtuigen om een ​​impulsaankoop te doen. Zoals snoepjes en chocoladerepen aan de kassa. Je wacht in de rij en pakt gedachteloos iets zoets om op te snacken als je weg bent.

Leg wat producten terug of leg ze uit je mandje en gooi ze ergens in de supermarkt

Vraag de kassier naar een paar dubieuze zaken die door uw impulsief gedrag in uw winkelwagen (niet in winkelwagen) zijn beland. Misschien is het zelfs beter om in de supermarkt te blijven en niet naar andere supermarkten te gaan, want daar kom je andere marketingtechnieken tegen. Heeft u een volle mand of een mand met artikelen? Laad hem dan weer een beetje of helemaal leeg. De producten zijn nog niet van jou. Leg ze netjes of ergens bij de kassa. Of geef het zelfs aan de kassier. En zeggen dat je het product toch niet gebruikt. Zo bouw je zelfstandigheid op en leer je jezelf te beheersen.

Shop je garderobe

De gemiddelde vrouw heeft ongeveer dertig paar slipjes en vijfentwintig paar schoenen. En vijftien broeken, vijftien bh’s en vijftien rokken. Ook tien handtassen, vijf sjaals en vijf hoeden. Je kunt er een jaar of twee mee doorgaan. Meedoen aan mode is duur. Creëer je eigen stijl. Het is minder afhankelijk van de laatste rages en maakt je herkenbaarder, wat andere voordelen kan hebben.

In afwachting van verkoop

In België is het heel duidelijk van 1 januari tot 31 januari en van 1 juli tot 31 juli. In Nederland is de verkoopperiode niet zo duidelijk gedefinieerd. Sommige winkels starten eerder met voorverkoop aan vaste klanten. En het wordt steeds goedkoper naarmate de verkoop vordert. Vroeger was je blij met dertig procent. Nu is zeventig procent slechts een kleine korting. In Nederland is dit minder precies en sommige winkels hebben zelfs jaarrond verkooprekken. Als consument betaal je het hele jaar door voor het voorrecht om te winkelen. Als je het je kunt veroorloven om even te wachten en je geduld te gebruiken, kun je veel betere prijzen krijgen. Speciale aanbiedingen zijn ook zeer kort geldig. Wees er dus snel bij als het echt een stuk goedkoper wordt.

Vintage kleding kopen

Super hip in Londen, New York, Parijs en Amsterdam. Ga heel vroeg naar rommelmarkten om stukken van de beste kwaliteit te krijgen. Het wordt echt laat voor koopjes en overschotten.

Nog een tip: combineer mooie merken en goede basics met leuke vintage kleding. Het scheelt je de helft en geeft je ook nog eens een kijkje in de chicste kringloopwinkels voor dameskleding.

Voedsel weggooien is vaak niet nodig

Gemiddeld gooien we tien tot vijftien procent van ons voedsel weg. Als je weet dat we gemiddeld zo’n vijftien procent van ons beschikbare budget aan eten besteden. En dat budget is bijvoorbeeld 1.500 euro per maand, dan is het 225 euro aan eten. En 15 procent daarvan is zo’n 34 euro per maand. Dus iets meer dan 365 euro per jaar. En het is weer een terugreis naar Parijs, inclusief hotel en diner.

Koop kleding bij outlets

Vele maten tegen soms best interessante prijzen. Maar let op, de outlet vroeg eerst 500 euro voor een paar schoenen en nu 50 procent korting? Het lijkt een koopje, maar het is toch € 250 of een weekendje Parijs voor twee, inclusief lekker eten, hotel en sneltrein heen en terug.

Conclusie

Er zijn verschillende manieren om op uw kosten te besparen. Voor het eerst je uitgaven bepalen is vaak een enorme eye-opener. Herken dan je impulsieve gedrag en ga er gestructureerd mee om. Dit leidt tot een beter geïnformeerde consumptie. En het bespaart geld. Veel geld.€